Oxford és London

A bakancslistámon már nagyon régóta szerepelt az Egyesült Királyság, de valahogy eddig soha nem sikerült ellátogatnom ide. Idén nyáron Áron barátom és az ő oxfordi ismerőse, Balázs segítségével végre sikerült pótolni ezt a hiányt! Túl szószátyár most nem leszek, hiszen Anglia gyakori magyar úti cél, és aki még nem is járt ott, az is biztosan ismeri az összes klasszikus turista­látványosságot – hat nap alatt nekünk most csak ezekre jutott időnk. A fotók mint mindig, a bejegyzés végén, érdemes párhuzamosan nézni-olvasni az úti beszámolóval!

Hajnali indulás után eseménytelen repülő- és buszutak végén érkeztünk meg koradélutánra Oxfordba. A teljes belváros gyakorlatilag egyetlen hatalmas egyetemi negyed, mind a mai napig használatban lévő skanzen és múzeum. Balázs segítségével és helyi diákigazolványával rengeteg érdekes helyre eljutottunk, igyekezve nem zavarni az épületekben éppen vizsgázó diákokat, de mégis mindent látni amit csak lehet. Esténként pedig kis eldugott sikátorokban vagy éppen a Jóreménység Fokához címzett kocsmában kerestük a legjobb angol söröket.

Londonban aztán sorban daráltuk a látnivalókat! Fotó- (és idő-)rendben: első nap a Buckingham Palace, Westminster Cathedral, kívülről a Westminster Abbey, a Big Ben és a Houses of Parliament, majd esőprogramként a helyi közlekedési múzeum, persze az én javaslatomra. 😉 A turistaszálló aránylag kulturált volt, a szobatársakra se volt komoly panasz, bizony ránk is fért az egész napi mászkálás (és esti sörözgetések – angol kajapróbák) utáni pihenés!

Másnap a Trafalgar Square-en és a Piccadily Circusnél kezdtünk, majd megnéztünk egy őrségváltást a Buckingam Palace-nál. Szerintem mindhárom túl van reklámozva kissé, nekem legalábbis ez volt a legunalmasabb délelőtt. Délután már felpörögtek a programok: ebédelni ellátogattunk a helyi indiai negyedbe és megkóstoltuk az autentikus indiai ételeket – a nevüket ne kérdezzétek! 😀 A Tower őrizői, a beefeaterek emlékezetes és nagyon vicces túravezetést adtak, és maga a hely is érdekes és gyönyörű. Egy kis pihenés a Tower Bridge lába alatt, majd kihasználva a szép időt gyorsan visszametróztunk a városba, ahol a nap befejezéseként a London Eye tetejéről gyönyörködtünk a kilátásban!

Hétfő reggel leteszteltem a híres angol reggelit – tojás, kolbász, gomba, sonka, bab, paradicsom, pirítós és tejes tea. Azt kell hogy mondjam, a gallo pintóval mindenképp felveszi a versenyt! 😀 Délelőttre a St. Paul’s Cathedral volt a célpont, ez jó pár órás program, gyönyörű és érdekes hely, mindenkinek ajánlom! Délután a British Museumban  jártuk le a lábunkat, nekem itt kezdett elegem lenni a múzeumokból egy időre. 🙂

Utolsó nap reggel meglátogattuk Madame Tussaud panoptikumát, látványos kis show volt, de engem annyira nem fogott meg, így nem is fotóztam semmit. Sebaj, majd Áron fotói között lesz elég viaszfigurás! 😉 Délben egy kiadós török ebéd után felcuccoltunk a szállásról, és málhástul mentünk el megnézni az eddig kimaradt Westminster Abbey-t. Végül az apátság kertjében ücsörögve szedtük össze magunkat a hazaútra – amire szükségünk is volt, két órás késéssel, hajnali 1 után érkeztünk meg újra Magyarországra.

Közzétéve

itt:

, írta:

Cimkék:

Hozzászólások

2 hozzászólás a(z) “Oxford és London” bejegyzéshez

1. Jazzabi avatar
    Jazzabi

Remélem egy kis Gulab Jamunt, vagy Chicken Biryanit ettetek. 😛 Nem ismerek rád hogy a gourmet éned nem jegyezte meg a kajaneveket. Hogy van franciául a csiga? 😉

2. KoBa(k) avatar

Valami más indiai volt az, de nevetni fogsz: ma voltam ég bangladesi helyen Budapesten, és pont ezt a kettőt kóstoltam meg! Mangó lassit viszont mindkettő helyen ittam. 🙂